خانوم شیوایی
خانوم شیوایی

خانوم شیوایی

...

مروارید

در هر 10000 صدف شما باید خیلی خوش شانس باشید اگر بتوانید یک مروارید طبیعی پیدا کنید،به دلیل همین کمیابی بیشتر مرواریدهای امروز پرورش داده میباشند.یک دانه کوچک در یک صدف قرار میگیرد،به مرور زمان این دانه کوچک تو سط لایه های زیبایی از ماده درونی صدف پوشانیده میشود و مروارید براق متولد میشود .

رنگ

مرواریدها معمولا با رنگ بدنه شان نامگذاری میشوند.رنگهای طبیعی مروارید عبارتند از سفید،کرم،زرد،صورتی،نفره ای یا مشکی . یک مروارید میتواند زاویه ای از رنگ دیگری را هم دارا باشد که خود را زمانی که نور به سطح مروارید تابش میکند نمایان میکند که از به رنگ دوم مروارید یاد میکنیم.برای مثال یک ریسمان مروارید ممکن است سفید به نظر بیاید ولی وقتی از نزدیک نگاهش کنید رنگ صورتی خود را نمایان میکند.*

شکل (shape)
 کمیاب ترین شکل مروارید ، مرواریدغلطان میباشد.اشکالی از مروارید که کروی یا متفارن الشکل نمیباشند دارای کیفیت کمتری هستند.مرواریدهای آکویا، تاهیتی،دریای جنوب در طبفه جواهراتی قرار دارند که تمایل به حالت کروی دارند این در حالی است که مروارید آبهای تازه به صورت گرد یا بیضی میباشد.

نشانه های سطح (surface markings)

لایه های ماده اصلی مروارید که هسته درونی را پوشانیده اند در وفاداریشان به هسته اصلا زیاد پایدار نیستند،اغلب لک و حبابهایی میتوانند در روند تولید لایه ها اتر بگذارند و نمایان بمانند. مرواریدهایی با سطح صاف در بالاترین درجه کیفیت قرار دارند.

 

اندازه (size)

 اندازه مروارید شدیدا به نوع آن بستگی دارد.مروارید فرش واتر در اندازه های 3 تا 7 mm وحود دارد، مروارید آکویا در اندازه های بین 6 تا 8.5 mm و مروارید تاهیتی و دریای حنوب با 13 mm میباشند .


------------------------------------------------
منبع سایت
www.zartabco.com
-------------------------------------------------------------------------------------------
 *رنگ دوم مروارید های طبیعی قوی تره .
البته جدای از تمام این ها مرواریدی که به دست ما میرسه معمولا اصلاح میشه ( حداقل از نظر رنگ ) میشه با یه کم اسیتون رنگ روی مروارید و پاک کرد و به رنگ اصلی رسید اما نباید فراموش کنیم که با این کار به مروارید آسیب می رسونیم .
مروارید جواهر خیلی حساسیه و باید خیلی با آرامش باهاش برخورد کرد مایعات اسیدی ، لوازم آرایش ، عطر و اسپری مو چون  مواد اسیدی و الکل دارند ، به دوام و شفافیت مروارید آسیب می رسونن .
 مروارید و باید جدا از جواهرات دیگه تو یه کیسه چرمی یا مخمل گذاشت و دیگه اینکه باید هر چند وقت یک بار به مروارید نور برسه و وقتی احساس کردین یه کم کدر شده باید بذارینش تو آب حالا این آب اگر آب دریا باشه بهتره .

نکته : من عاشق مرواریدم

نظرات 3 + ارسال نظر
پسر ایرونی دوشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 02:11 ب.ظ http://www.pesarirani1.blogfa.com

سلام وبلاگ جالبی دارید اماده تبادل لینک هستم موفق باشید

پسر ایرونی سه‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 05:07 ب.ظ http://www.pesarirani1.blogfa.com

سلام .
خیلی ممنون.
منم لینکتون کردم موفق پیروز باشید بازم بم سر بزنید دوستارتان پسر ایرونی

دارینوش چهارشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 10:51 ق.ظ http://Fly.blogsky.com

سلام.
اطلاعات جالبی دادی . مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد