خانوم شیوایی
خانوم شیوایی

خانوم شیوایی

...

شناخت انواع مروارید پرورشی

مروارید آکویا

اگر شما به جستجوی بک ست کلاسیک از مروارید هستید در مرواریدهای آکویا دنبالش بگردید.آکویا مشهورترین مروارید در ست های گوشواره و ریسمان میباشد.شما میتوانید رو کیفیت یک مروارید پرورشی آکویا حساب کنید مشخصات کامل این مروارید را در جدول زیر مشاهده مینمایید

 

رنگ

شکل

خصوصیات

سایز

تصویر

سفید با رنگ دوم

رز سفید

اساسا گرد

تقریبا بدون حباب و لک

6.0 - 8.5

mm

 

مروارید آکویا از تخصص مزارع پرورش مروارید ‍‍زاپن میباشد.اولین مروارید پرورش داده شده در 1920 ، رنگ آنها معمولا سفید میباشد با رنگ دوم گل رز سفید که باعت ریبایی هر چه بیشتر این مروارید میباشد. بدلیل اینکه مروارید آکویا در بالاترین درجه کیفیت قرار دارد شما آنها سوار شده بر ستهای طلا خواهید یافت . ممکن است متوجه شوید که مروارید آکویا شباهت زیادی به مرواریدآبهای تازه دارد ولی وقتی در کنار هم مقایسه شان بکنید تفاوتها فاحش میباشند. علاوه بر این مروارید آکویا از نظر قیمت بسیار گران میباشد و در اندازه نیز درشت تر و گردتر و خوشرنگتر از مروارید آبهای تازه میباشد. اگر به دنبال هدیه قابل ملاحظه ای میباشید این مروارید را انتخاب کنید . 

مروارید آبهای تازه

اینگونه مروارید تقریبا گرد میباشد و تا حد زیادی شبیه مروارید آکویا میباشد ولی از نظر قیمت بسیار ارزان تر از آکویا میباشد.

رنگ

شکل

خصوصیات

سایز

تصویر

سفید با رنگ دوم

رز سفید

اکثرا گرد

مقدار کمی لکه

3.5 - 7.0

mm

 

اغلب اینگونه مروارید در چین به عمل میاید و محصول عمل استادانه ای است که یک صدف میتواند تا چند مروارید را به عمل بیاورد .مروارید آبهای تازه به طور قابل ملاحظه ای شبیه به مروارید آکویا میباشد ولی قیمت مروارید آکویا تقریبا پنج برابر این مروارید میباشد و این به دلیل کوچکتر بودن و نا متقارن تر بودن مروارید آبهای تازه میباشد همچنین ریسمان مروارید آبهای تازه آنچنان به زیبایی مروارید آکویا نمی باشد.

مروارید دریای جنوب

مرواریدهای پرورشی دریای جنوب با کیفیت استتنایی خود در رنگ سفید مایل به نقره ای یافت میشوند اما خیلی بزرگتر از یک مروارید معمولی ، سطح صاف و گردی این مروارید خیره کننده میباشد . این مروارید کمیاب ترین و عجیب ترین مرواریدیست که شما در عمر خود میبینید .

رنگ

شکل

خصوصیات

سایز

تصویر

سفید با رنگ دوم

نقره ای

اساسا گرد

بی عیب تا کمی

لک دار

بیشتر از

13 mm

مرواریددریای جنوب از درون صدف سفیدی به نام  پینکتاداماکسیما (pinctada maxima) که از صدف مرواریدهای آکویا و آبهای تازه بزرگتر میباشد به عمل میایدبزرگی این مروارید به دلیل بزرگی صدفش میباشد. به دلیل کمیابی وحساسیت این صدف پرورش اینگونه مروارید بسیار سخت و دشوار میباشد که این امر باعت گران بها بودن این مروارید میباشد. شما میتوانید مروارید دریای جنوب را در کنار طلای 18 عیار در ستهای برلیان بیابید.

مروارید تاهیتی

مروارید تاهیتی داستان غم انگیزی را در دل خود نهان دارد، رنگ مشکی این مروارید برگرفته از صدف مشکی اش میباشد. در قول معمول این مروارید مشکی خوانده میشود ولی رنگ آن از نقره ای متالیک تا نوک مدادی قابل تغییر است ، در این محدوده رنگ مروارید تاهیتی دارای رنگ دوم های مایل به آبی و بنفش یا سبز نیز میتواند باشد .

رنگ

شکل

خصوصیات

سایز

تصویر

مشکی خاکستری

با رنگ دوم سبز

اکثرا گرد

بی عیب تا کمی

لک دار

بیشتر از

13 mm

مرواریدهای پرورشی تاهیتی از صدف مشکی پینکتادا که قطر آن به یک فوت میرسد به عمل
میایند. این مروارید به عمل پرورش بسیار حساس میباشد که مروارید را گران بهاتر میکند.

----------------------------------------------------------------------------------------------
منبع zartabco.com
نظرات 3 + ارسال نظر
ر.جنکی شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:55 ب.ظ http://fly.blogsky.com

سلام.
من واقعا نمی دونستم که مرواریدچند نوعه . خیلی اطلاعات جالبی دادی. من از مروارید تاهیتی خوشم اومد.

مینو یکشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:04 ق.ظ

سلام خانم شیوایی نا شخصیت یه انیمیشن هستش یا خودت؟

وقتی کوچیک بودم پدرم خانوم شیوایی ( بدون کسره م بخونید ) صدام می کرد و وقتی بزرگ شدم باز برای پدرم خانوم شیوایی موندم ٬ وقتی ازدواج کردم خانوم شیوایی همسرم شدم
خانوم شیوایی دختر ۵ ساله ای که با من زندگی می کنه و از من در مقابل آدم بزرگ درونم حمایت میکنه

مینو دوشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:43 ب.ظ

سلام
من که متوجه نشدم

ببین کلا خانوم شیوایی خودمم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد