خانوم شیوایی
خانوم شیوایی

خانوم شیوایی

...

یکی بود یکی نبود

درزمانهای بسیار قدیم، وقتی هنوزپای بشر به زمین نرسیده بود، فضیلت ها و تباهی ها دور هم جمع شدند خسته تر وکسل تر از همیشه.ناگهان ذکاوت ایستاد و گفت: بیایید یک بازی بکنیم مثلا " قایم باشک..." همه از این پیشنهاد شاد شدند و دیوانگی فورا" فریاد زد : من چشم میگذارم. و از آنجایی که هیچ کس نمی خواست دنبال دیوانگی بگردد، همه قبول کردند او چشم بگذارد و به دنبال آنها بگردد دیوانگی جلوی درختی رفت و چشمهایش را بست و شروع کرد به شمردن: یک ... دو ... سه ...

همه رفتند تا جایی پنهان شوند. لطافت خود را به شاخ ماه آویزان کرد خیانت داخل انبوهی از زباله ها پنهان شد اصالت در میان ابرها مخفی شد هوس به مرکز زمین رفت دروغ گفت به زیر سنگ میروم ولی به ته دریا رفت طمع در کیسه ای که خودش دوخته بود مخفی شد


و دیوانگی مشغول شمردن بود: هفتادونه ... هشتاد ... هشتادویک ...و همه پنهان شده بودند بجز عشق که همواره مردد بود و نمی توانست تصمیم بگیرد و جای تعجب هم نیست چون همه می دانیم پنهان کردن عشق مشکل است در همین حال دیوانگی به پایان شمارش رسید.

نود و پنج ... نود و شش ... نود و هفت ...هنگامی که دیوانگی به صد رسید عشق پرید و در بین یک بوته گل رز پنهان شد. دیوانگی فریاد زد : " دارم میام، دارم میام..." اولین کسی را که پیدا کرد تنبلی بود زیرا تنبلی ، تنبلی اش آمده بود جایی پنهان شود. لطافت را یافت که به شاخ ماه آویزان بود .
دروغ در ته دریاچه و هوس در مرکز زمین یکی یکی همه را پیدا کرد. بجز عشق. او از یافتن عشق ناامید شده بود . حسادت ، در گوشهایش زمزمه کرد : " تو فقط باید عشق را پیدا کنی و او پشت بوته گل رز است." دیوانگی شاخه چنگک مانندی را از درخت کند و با شدت و هیجان آن را در بوته گل رز فرو کرد و دوباره و دوباره تا با صدای ناله ای متوقف شد.
عشق از پشت بوته بیرون آمد. با دستهایش صورت خود را پوشانده بود و از میان انگشتانش قطرات خون بیرون میزد. شاخه ها به چشمان عشق فرو رفته بود. او نمیتوانست جایی را ببیند. او کورشده بود. دیوانگی گفت : من چه کردم، چگونه میتوانم تو را درمان کنم؟ عشق پاسخ داد : تو نمیتوانی مرا درمان کنی اما اگر میخواهی کاری بکنی راهنمای من شو. و اینگونه شد که از آن روز به بعد ... عشق کور شد و دیوانگی همواره همراه اوست.

نظرات 4 + ارسال نظر
کورش تمدن چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 07:39 ق.ظ http://www.kelkele.blogsky.com

سلام
واقغا نگرانت شدم
اول فکر کردم اشتباه اومدم
از شما بعیده این پستهای بلند
حالا شما چشم گذاشته بودی یا رفته بودی تو گل؟
جالب بود

من از بالا نظاره گر بودم

بهنام چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:06 ب.ظ http://www.delnevesht2011.blogfa.com

سلام
عجبببببببببببببببب!
فقط یه تناقض داشت ها:
1)همه پنهان شده بودند بجز عشق...
2)اولین کسی را که پیدا کرد تنبلی بود زیرا تنبلی ، تنبلی اش آمده بود جایی پنهان شود...

فرضیه ی 1 و 2 تناقض دارند پس قضیه باطل است!!!

به هرحال باید یه جوری بگیم که عمری ریاضی خوندیم دیگه!!!

باید به نویسنده اش بگی

نعمت مرادی چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:10 ب.ظ

نتیجه های اخلاقی :
1- دیوانگی خیلی با صوات بوده که تونسته تا سد بشماره
2- عشق خودش مقصر بوده که با دیوانگی همبازی شده
3- حسادت کار بدی نکرده فقط یه آدرس داده که دیوانگی کمتر بگرده .
4- تنبلی بهتر از عاشق بودنه
5- باز جای شکرش باقیه که تنبلی یا ... همواره همراه عشق نشدند اگه می شدند چه می شد .
در آخر
عشق یعنی : علاقه شدید قلب
ع = علاقه
ش = شدید
ق = قلب

چه می دونم والا...

ر.جنکی دوشنبه 27 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 03:33 ب.ظ http://fly.blogsky.com

واوووووو
خیلی خیلی خیلی جالب نوشتی .

مرسی از نوشته زیبات

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد