خانوم شیوایی
خانوم شیوایی

خانوم شیوایی

...

مروارید

در هر 10000 صدف شما باید خیلی خوش شانس باشید اگر بتوانید یک مروارید طبیعی پیدا کنید،به دلیل همین کمیابی بیشتر مرواریدهای امروز پرورش داده میباشند.یک دانه کوچک در یک صدف قرار میگیرد،به مرور زمان این دانه کوچک تو سط لایه های زیبایی از ماده درونی صدف پوشانیده میشود و مروارید براق متولد میشود .

رنگ

مرواریدها معمولا با رنگ بدنه شان نامگذاری میشوند.رنگهای طبیعی مروارید عبارتند از سفید،کرم،زرد،صورتی،نفره ای یا مشکی . یک مروارید میتواند زاویه ای از رنگ دیگری را هم دارا باشد که خود را زمانی که نور به سطح مروارید تابش میکند نمایان میکند که از به رنگ دوم مروارید یاد میکنیم.برای مثال یک ریسمان مروارید ممکن است سفید به نظر بیاید ولی وقتی از نزدیک نگاهش کنید رنگ صورتی خود را نمایان میکند.*

شکل (shape)
 کمیاب ترین شکل مروارید ، مرواریدغلطان میباشد.اشکالی از مروارید که کروی یا متفارن الشکل نمیباشند دارای کیفیت کمتری هستند.مرواریدهای آکویا، تاهیتی،دریای جنوب در طبفه جواهراتی قرار دارند که تمایل به حالت کروی دارند این در حالی است که مروارید آبهای تازه به صورت گرد یا بیضی میباشد.

نشانه های سطح (surface markings)

لایه های ماده اصلی مروارید که هسته درونی را پوشانیده اند در وفاداریشان به هسته اصلا زیاد پایدار نیستند،اغلب لک و حبابهایی میتوانند در روند تولید لایه ها اتر بگذارند و نمایان بمانند. مرواریدهایی با سطح صاف در بالاترین درجه کیفیت قرار دارند.

 

اندازه (size)

 اندازه مروارید شدیدا به نوع آن بستگی دارد.مروارید فرش واتر در اندازه های 3 تا 7 mm وحود دارد، مروارید آکویا در اندازه های بین 6 تا 8.5 mm و مروارید تاهیتی و دریای حنوب با 13 mm میباشند .


------------------------------------------------
منبع سایت
www.zartabco.com
-------------------------------------------------------------------------------------------
 *رنگ دوم مروارید های طبیعی قوی تره .
البته جدای از تمام این ها مرواریدی که به دست ما میرسه معمولا اصلاح میشه ( حداقل از نظر رنگ ) میشه با یه کم اسیتون رنگ روی مروارید و پاک کرد و به رنگ اصلی رسید اما نباید فراموش کنیم که با این کار به مروارید آسیب می رسونیم .
مروارید جواهر خیلی حساسیه و باید خیلی با آرامش باهاش برخورد کرد مایعات اسیدی ، لوازم آرایش ، عطر و اسپری مو چون  مواد اسیدی و الکل دارند ، به دوام و شفافیت مروارید آسیب می رسونن .
 مروارید و باید جدا از جواهرات دیگه تو یه کیسه چرمی یا مخمل گذاشت و دیگه اینکه باید هر چند وقت یک بار به مروارید نور برسه و وقتی احساس کردین یه کم کدر شده باید بذارینش تو آب حالا این آب اگر آب دریا باشه بهتره .

نکته : من عاشق مرواریدم

بالاخره رییس مزرعه 3

خوب بالاخره رییس مزرعه 3 به بازار می آید .


پیپ ( موش ) اولین نقش بلندی بود که همسرم گفت و غیر از این کل کار بی نهایت دوست داشتنیه هرچند قیچی بی رحم ارشاد 174 تا اصلاحی براش برید اما باز هم جذابه .

انیمیشن از 5 تا اپیزود تشکیل شده که قسمت اول یا همون گاو پوش تقریبا 45 دقیقه و قسمت های دیگه ( اوتیس هیپنوتیزیم می کند ، بازی ناجوان مردانه ، المپیک طویله ، جنبه کی بیشتره ) هرکدوم ده دقیقه . که بیشتر دور و بر ماجراهای خنده دار می گرده ، کلا قصه قسمت سوم جذابیت های قسمت اول و نداره اما دوبله اگر بهتر نباشه دست کمی هم از قسمت اول نداره .


اطلاعات بیشتر و تو وبلاگ صدای ایرانیان بخونید .

----------------------------------------------------------------------------------------

عکس اول روز دوم ضبط دزدکی گرفتم

عکس دوم محمدرضا علیمردانی و همسرم هستن که هر دو بعد از 42 ساعت بی خوابی بازم دست از شیطونی بر نمی داشتن و نمی ذاشتن یه عکس خوب ازشون بگیرم .

عکس سوم هم مجید حبیبی و حامد مدرس هستن که نشونه های خستگی و بی خوابی تو صورتشون هست .

نکته: عکس دوم و سوم و 13 شهریور یعنی روز هفتم ( یک روز مونده به پایان ضبط ) گرفتم .

-------------------------------------------------------------------------------------------

یه دقه واسین می خوام در خواست کنم-انقدر حالم خوبه می خوام پرواز کنم .( این و رپ بخونید )


...

سال قبل ساختمش اما طرحش مال من نیست .

--------------------------------------------------------------------------------------

تو نمونه دومی که ازش ساختم و متاسفانه عکسشو پیدا نکردم یه تغییر کوچولو دادم به جای مروارید غلطان از مروارید گلابی استفاده کردم که به نظر خودم جالب تر شد .

-----------------------------------------------------------------------------------------------

این گردن بند به خاطر اینکه جهت داره مناسب آدمهایی با قد کوتاه و متوسطه و همینطور کسایی که عادت ندارند با جواهراتشون تمام روز و شب و زندگی کنن چون فرم انتهاش تیزه و ممکنه تو بدنشون فرو بره .


فتو ژنیک

رسم روزگاره دیگه ٬ این پرنده سیاه نسبتا زشت که یادم رفته اسمش چیه * ( شرمنده تاریخ طبیعی و جک جونور شناسی من تعریف نداره ) وقتی دید از هم قطاراش عکس میگیریم فوری ژست گرفت . ( خلاصه منم تو رودروایسی افتادم )

----------------------------------------------------------------------------------------------

* فکر کنم مینا باشه

* محل عکس یه پرنده فروشی تو پس کوچه های محله طبرسی مشهد بود 14 مهر 1387